Primăvara păsările lucrează la radio

19971ce23530c6d2a8cc77a026140bc1

De acum cîțiva ani, primăvara a devenit mai specială decît a fost. Iar eu intrasem deja în pielea ei cînd ți-am zis că vreau să fac cu tine ce face primăvara cu cireșii. Mi-a luat timp, întradevăr, să înțeleg că nu există reacții de substituție sau reducere a emoțiilor pe care le primeam de fiecare dată cînd mă primblam printre cuvintele tale. Iar poștasul alesese drumul cel mai lung pentru a ajunge la tine cu scrisoarea. Apoi a venit revoluția. Adusese cu ea tot ce acum ne mai sapă cîteodată. La schimb însă ne-a întins un pod pe care, din fericire, l-am parcurs amîndoi de mînă.

”Eu sunt tu”, mi-ai zis, și imediat am găsit în dulap o mie de tablouri cu mare și valuri care șterg orice urmă pe nisip. ”Eu sunt tu?”, te-am întrebat, și am găsit o mie de oameni care zgîrîie nisipul.

Am trecut zilele trecute de răscrucea unde indicatoarele erau mai multe decît drumurile. Am ales să mergem amîndoi, tot de mînă, spre destinația noastră. Ne-am înțeles dincolo de cuvinte că urmează să decorăm livingul în alb și să ne punem geamuri mari și transparente pînă și pentru cele mai digerate raze de soare. Mai pricepusem din priviri că ne aflăm în punctul unde dragostea și-a construit templu peste intimitate și că de acum în colo pașii depind de două perechi de picioare. Îndeplinindu-ne rolul de iubiți la participiu, am renunțat la somnambulism și prejudecăți.

Cînd am scris paragraful despre dragostea noastră, nu doar l-am scris. Topisem atunci cuvintele în plumb și l-am aruncat în mare, așa încît nimeni să nu-i dea de urmă. Doar tu și eu îi știm conținutul.

Azi dimineață păsările cîntau pentru noi. Le-am zis să se angajeze la un post de radio. Așa o să le auzi și tu, și mii de alți îndrăgostiti din primăvara asta pentru care păsările cîntă dimineața.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

