Tu ca un intermediar al retro- și prospectivului

Imagine

Afluenții rîului meu de gînduri azi sunt secați. Poate despre asta ar trebui să scriu? Nu de alta dar tot încerc să-mi adun gîndurile, să le unesc pe toate cap la cap și să le întind aici pe foaie. Mă chinui așa de cîteva zile, de cîteva zile bune, cum și Hemingway își căuta colțul potrivit pentru a scrie cîteva propoziții pe care le tălmăcesc acum mii și mii de cititori. Nu, nu, nu mă compar cumva dar se simte lipsa ta acolo unde obișnuiai să fii. Știi tu, îți mai povestisem de ce cafeaua se servește cu umerii goi și de ce cînd ies din casă probez trei alte perechi de pantofi pe lîngă cea pe care am ales să o încalț azi. Și-ți mai vorbisem despre cum eu sărbătoresc Anul Nou în aprilie și despre cum mirosul tău îmi alintă receptorii olfactivi în nopțile de vară.

Și dacă ar fi să vorbim nopți la rînd despre aceste lucruri și să le dăm sens pe cît de mult încape, s-ar prăbuși ore întregi peste noi măsurate în mm/Hg. Presiunea lor ți-ar arăta felul în care să-mi împletești trupul în priviri, să-l parfumezi cu tine, să-l ții în brațe și să-l presori cu amprente. Căci noaptea e scurtă, iubite, iar noi avem doar una…

Miros de aprilie în calendarul meu. Primăvara aceasta cireșii și-au luat angajamentul să înflorească înainte de vreme, de parcă mi-ar ști secretul. Țin să vin la tine Duminică dimineața. Să-ți cuceresc granițele pe vîrfuri de degete cît încă dormi așa pueril înfășat într-o formă intermediară a metamorfozei vis-realitate. O să-ți pătrund deci, pătimaș sub cearșaf chiar în Duminica floriilor și-o să te țin lîngă mine pînă cînd ardoarea acestei sărbători o să-și reverse ezoteric conținutul peste noi.

 

Leave a Reply

