Ultima noapte în Madrid sau cum jertfa este cunoaștearea precisă a unui țel

Imagine

Te-am visat noaptea asta.

Țin să-ți povestesc pentru că a fost ceva interesant, mi se pare. Eram în obișnuita mea sală de lectură. Citeai și tu ceva acolo. Spre marea mea mirare, era foarte aglomerată sala, presupun că era timpul sesiunei. Mulți studenți, în mare parte necunoscuți, aveam senzația că mă aflu în altă sală de lectură de fapt. Stăteam așezată în urma ta așa încît puteam să-ți văd spatele și un sfert din profilul drept al tău. Nu am vorbit dar îmi îndreptam peste fiecare jumătate de minut privirile spre tine și îți simțeam căldura cuprinzîndu-mă ca fir de fum plutind. Era ca și cum conversam pe o frecvență numai a noastră. Mă punea în gardă faptul ca de fiecare dată cînd îmi ridicam capul și priveam spre tine, multă lume din sală se uita la mine, îmi urmărea mișcările globilor ocular, mimica. Eu eram fix în starea de spirirt în care mă aflam ieri. Aveam nevoie de două brațe să mă cuprindă  strîns și două buze să-mi spună: ”Totul e bine. Eu îți sunt alături”. Ei bine, în cazul nostru pe deasupra s-a mai inclus și un sărut de cîteva secunde. Nu am crezut că poate fi atît de frumos să visez pe noi sărutîndu-ne. Din păcate nu pot să-ți redau senzația. (Într-un fel impropriu, eu deja știu cum o să mă simt cînd o să te sărut prima dată )

Apoi toată acțiunea s-a mutat în subsolul casei mele. A venit la tine o femeie într-o stare postoperatorie. Nu mi-ai zis cine e și probabil nici nu mi-ai fi spus dacă nu te întrebam. Cică era o colegă sau fostă colegă. Aveam ceva dubii în privința asta, oricum. Tu trebuia să-i drenezi activ cu o seringă niște lichid din cavitatea peritoneală, undeva la nivelul bazinului mic, cam în dreptul fosei iliace stîngi. Pe semne, făceai asta de o vreme și pe semne, ea nu te-a vizitat vreo două zile, pentru că era o cantitate destul de  semnificativă de lichid transsudadiv acolo. (astea-s deja deduceri de-ale mele profesionale. Oare ce-o fi avut?). A plecat.

Peste un timp am coborît din nou în subsol. Te căutam. Nu știu de ce te aflai acolo, de parcă te ascundeam de cineva. Cînd am pașit pe ultima scară de jos, te-am văzut într-un colț al beciului rece, alături de o groapă neagră, pe care o știam drept foarte adîncă.  Aruncasem în ea de mult, cînd eram copilă, o pisică pe care am omorît-o. Știam că dacă o arunc acolo, nimeni nu o va găsi și tot ce a existat în legătură cu ea pînă la moarte, se va șterge din mințile tuturor celor care au memorii cu ea (cît de complicat e).

Erai într-un ortostatism încordat, cu un cuțit în mîna dreaptă în flexiune. Aveai o pată de sînge proaspăt pe tricoul alb. Te uitai la mine cu o privire fulgerătoare și parcă speriat dar în același moment mulțumit de sine, mi-ai zis: ”E prima mea necropsie!” Spre marea mea mirare, nu m-am speriat prea mult. Mă simțeam de parcă era ceva normal pentru un bărbat care știe atît  de multe despre o femeie, care încontinuu o studiază, analizează, deifică și imortalizează. De parcă, prima ta necropsie, era ultima schiță în piesa ta de artă. Nu am aruncat în groapa de alături trupul gol care zăcea la picioarele tale. L-am lăsat acolo și am plecat. Era o frică în tine și în același moment nu era. Frica aia de a nu fi descoperit de cineva, de  fi dovedit, că tu ai făcut crima (ce rece sună). Și mie mi-era frică dar te acopeream, nu puteam să-ți garantez siguranță, însă știam că o să te țin sub aripile-mi cît o să pot. M-am gîndit că pot ajunge și eu goală, zăcînd jos, pe pămîntul rece, dar nu, nu puteam să te las. Cînd m-am trezit, mi-am adus aminte de monospectacolul la care am fost ieri, de ultima soție a lui Pablo Picasso, Jaqueline și de ultima ei noapte în Madrid.

Leave a Reply

