Tu ești celula mea atipică.

Imagine

Ți-ai aruncat ancora undeva între două țărmuri: al dialogurilor pline de noimă și al parafrazării cosmosului în care ne aflăm. Vreau să-ți spun că dacă aș vrea să mă alint cu cele mai valoroase cuvinte pe care le poate rosti un bărbat adevărat, atunci ar trebui să mă întorc acum patru ani în urmă, cînd a început totul. Ții minte de ce a trecut găina strada? Cum au răspuns marii filosofi la această interogație? Dacă nu, revino pe 16 decembrie 2010. Mi-ai relatat asta dintr-un colț al intelectului tău de care am fost uimită și continui să fiu. Am pășit alături de tine cu fiecare postare pe care o făceai pe un blog a cărui titlu mi-a trezit interes din prima. Chiar dacă toți, tu nu! Și te-ai ținut de cuvînt, știi?!

Tu ești celula mea atipică. M-ai făcut să gîndesc că e ciudat cum nopțile de vară cu luna strălucind înca mai exercită fascinație asupra oamenilor chiar și după atîtea milenii în care s-a scris despre asta.

Tu – în Clujul îndepărtat pentru mine în vremea aceea, eu – în Chișinăul cu urme URSS-niene, atunci cînd enzimele noastre catalizau reacții a două metabolisme diferite, timpul trecea prin filtrul dens al puterii dialogurilor noastre. Am învățat cum ordinea cuvintelor într-o frază, în tandem cu emoțiile și gîndurile adunate în circumvoluțiuni, pot crea poduri între oameni. Pot deschide uși spre cunoașterea de sine și dizolva pseudopersonalitatea noastră. Dacă îți aduci aminte, am avut o perioadă cînd ne întîlneam în nopțile calde de vară și le petreceam pînă în zori vorbind, jucîndu-ne și visînd ca doi romantici incurabili ce ne numeam. Ar fi trebuit să mai trăiesc în plus zece ani ca să te cunosc și tot nu mi-ar fi de-ajuns.

Încă nu am întîlnit pe nimeni care să aibă drept hobby admirația femeilor inteligente, observarea a tot ce e nou la o femeie, fie chiar dacă e vorba de o agrafă. Iar un bărbat care să-i placă cerceii ieșiți din comun la o femeie, unde s-a mai întînit?! Mă simt norocoasă! Le-am văzut pe toate la tine.

Să știi că am notat în lista noastră ”To DO!” fiecare plan, obiectiv turistic, lucru indispensabil pe care le-am discutat pînă la cele mai mici detalii. Nu ezit să pomenesc și de ”Secrets List” pe care am așezat-o cu grijă în primul sertar cîteva zile în urmă. Iar în această oră tîrzie, cînd amintirile răscolite se vor îndeplinite, repetate și niciodată uitate, mi-am reamintit ce mi-ai răspuns cînd te-am întrebat:  ”Ce ai scrie pe biletelul destinat pentru a fi pus in sticla de cognac pe care am beao pe litoral si mai apoi am aruncao în mare?”. Pot doar să zic că frumosul se întîmplă cu noi. Iar la cîte nu s-ar petrece nu avem decît să ne căsătorim într-un sat alb grecesc de unde se vede marea în spatele nostru.

Apropo, îmi place că ne culcăm amîndoi la aceeași oră, de parcă timpul a fost creat pentru noi. Mi-aș dori să avem un ceas al nostru, ale cărui ace să le orientăm la orice oră dorim noi, și așa de fiecare dată să trăim clipa. Un Carpe Diem pentru două perechi de ochi care nu s-au văzut niciodată. Și-aș mai vrea să-ți pronunț zile și nopți întregi numele, să te chem, să te întreb, să te cert și să te mușc instinctual de lobul urechii.

Tu ești celula mea atipică. Sună romantic.  Iar romantismul începe cu prima literă a numelui tău.

One thought on “Tu ești celula mea atipică.

  1. Am amuțit. Ți-ai amintit tot. Și… ai scris cu arsura pasiunii în peniță. N-a mai scris nimeni atât de frumos și intens despre mine, despre blogul meu, despre imagistica mea asupra lumii și lucrurilor. Mă apasă încă emoția cuvintelor tale. Mulțumesc.

    Like

Leave a Reply

