Gînduri necontrolate sau cum Selena lucrează peste hotare

Image

Am crezut că Luna stă pe cer pentru că trăiește acolo. Dar nu e așa! Și dacă vrei să citești rînduri naïve scrise perceptibil de o pereche de ochi albaștri, atunci nu ai decît să continui. Rămasem la punctul că Luna nu trăiește pe cer. Pardon, Nu locuiește acolo! Că de trăit, o duce ea cînd mai rău, cînd mai bine din lumina ce-o reflectă de la Soare. Se știe multe despre Lună în ziua de azi și în zilele de ieri. Faptul că are o priveliște selară cu cratere și bucăți de pămînt, o mulțime de vulcani și chiar ghețari din apă lunară, faptul că-i neagră și tristă, că-i explorată deja de zeci de națiuni și aproape că nu mai are secrete. Cu toate aceste însă, Ea apare pe cerul înstelat cînd trupurile noastre se află în faza metamorfozei dintre luni. Își arată doar fața – cea plină de lumină și aroganță, aceasta la rîndu ei schimbîndu-și formele precum modelează apa unui rîu pitrele din el. E mai mare ca Soarele. Și cu toate că i se supune, asemeni unui  Zeu, datorită luminii ce i-o oferă acesta, Ea îl domină pașnic în timpul eclipselor. E cel mai mare satelit natural al Pămîntului. Și zău că fără ea, noi n-am fi știut despre flux și reflux, despre dragostea necondiționată ce-am trăit-o de nenumărate ori sub Lună, de nopțile cînd ne scăldam în razele ei, de scîrțîitul zăpezii sub papuc, ce nu are acea chintesență decît aflîndu-se în vîltoarea razelor de Lună. M-am atașat insesizabil de Lună. Însă cred cu desăvîrșire că asta s-a întîmplat în exact două momente-cheie din viața mea. Primul cînd m-am născut și al doilea care se-ntîmplă încă – trăiesc. Ai putea să nu mă-nțelegi, dar Hecate intră în mixtura asta de gînduri. Una – pentru că sunt cumva moștenitoarea numelui ei (îți mai povestisem despre asta), și doi – pentru că era una din zeitățile asociată cu Luna. Iar cînd zic că Luna nu trăiește pe cer ci locuiește, mă gîndesc că ea se află defapt peste hotare. Peste hotarele cunoscutului nostru, nu și a presupusului. Noi i-am scris istoria vieții Ei dar n-am lăsat-o să ne-o povestească singură (de aceea eu deschid geamul cînd afară e Lună…). –  Ce face Luna peste hotare?! – Lucrează! A mai rămas o singură întrebare: ”Unde trăiește Luna?”

Leave a Reply

