Despre oameni de spirit

field-girl-hair-photography-wind-Favim.com-415835

Am fost din totdeauna captivată cumva de oamnei. Cred că aș fi fost bună la sociologie și antropologie. Suntem și ne aflăm într-o continuă cursă a propriei evoluții. Mai mult decît atît, țin să vin mai nou cu ideea că ne zugrăvim într-un fel sau altul o imagine despre noi în dependență de oamenii pe care îi avem în jurul nostru. Astfel, ne creăm imaginea șablon pe care i-o redăm cumva fiecărei noi cunoștințe, fiecărui prieten în devenire. În felul acesta, tot acești oameni, își permit să-și formeze gînduri despre cum suntem sau cum am putea să fim în anumite situații, uneori luînd decizii în locul nostru sau impunîndu-ne niște gînduri ce nu ne aparțin. Azi mi-am învățat bine lecția. Și mă bucur că am pe cineva aproape care crede în cine sunt, care vede dincolo de oglindă, care știe că am puteri mai multe decît mi-am imaginat și care mă sprijină în toate începuturile.

Pe Anton l-am cunoscut acum șase luni. Un bărbat la prima vedere simplu, modest și liniștit. Mă intriga mereu cînd îl zăream prin sala de lectură, niciodată cu cărți originale, cu coperțile colorate care din prima îți vorbesc despre ce ar putea conține. Mereu se prezenta cu niște cărți-xerox, alb-negru cu zeci de notițe pe cîmpuri. Treceam intenționat pe lîngă masa lui de studii extrem de curioasă fiind ce studiază.

Aș putea cu ușurință să îmi dau titlul de maniac cînd se ajunge la a cunoaște oameni, lume nouă și a le ști ocupațiile, ideile, gîndurile. Aș avea destulă energie pentru asta mereu. Se întămplă că observ fețe de oameni care îmi par atît de simple de citit întrucît mi-e de ajuns să-i privesc trei minute, să le analizez mimica și gesturile și imediat să povestesc despre ei. Opus lor fiind oamenii plini de farmec și mister, pe care nu-i poți deschide așa ușor asemeni unui jurnal de reclame. Cînd privesc la ei mă inundă întrebările din fiecare colț al creierului și mi se trezește într-atît de mult dorința de a le găsi răspunsul încît niciodată persoana în cauză, fie chiar și peste un timp îndelungat, nu va rămîne „neexplorată” de către puterea rațiunii mele.

către bunul meu prieten Anton care și-a lăsat  bucăți din personalitate pe masa mea de scris.

Leave a Reply

